Med dette innlegget ga du meg en tankevekker…

Jeg sitter egentlig med klumpen i halsen etter å ha lest siste innlegget til mammapaahjul som heter “gjør meg en tjeneste”. Det var et innlegg som virkelig fikk meg til å tenke. Og jeg skal ihvertfall ta innover meg dette du skriver, det er en viktig ting å tenke på på dager da alt føles litt dritt og jeg er lei og bare har lyst å gå å legge meg. Det er sikkert ikke så ille som jeg tror at det er, og da skal jeg gå å lese dette innlegget om igjen. For du har helt rett i det du sier, det finnes mennesker som gjerne skulle tatt de utfordringene livet byr på, men som ikke kan det. Det er noen der ute som misunner oss disse små problemene vi har som stress og bad hairdays. Hva betyr det? Ikke veldig mye altså. Spesielt ikke når jeg tenker på hvor mye verre det kunne ha vært. Men så er det slik at vi mennesker har en tendens til å glemme å sette pris på ting i hverdagen…Jeg kan klage for småting, og jeg kan ofte tenke mye jeg IKKE burde tenke. Jeg burde heller sette pris på alt jeg kan gjøre. Som å skifte på senga, dusje og vaske meg selv alene, gå på do selv når jeg må det, handle, kjøre meg en tur, gå tur osv.. Det er ikke en selvfølge, livet er uforutsigbart og sårt. Jeg skal prøve å virkelig sette pris på ting på en enda bedre måte enn jeg vet jeg har gjort. For jeg kan irritere meg over ting jeg ikke har grunn å irritere meg over. Veldig ofte så er det slik at folk som opplever et eller annet tragisk, får et nytt syn på livet og er takknemlig for alt de har mulighet å gjøre. Vi burde tenke slik uten å ha opplevd noe slikt også, få et nytt syn på livet NÅ. Være takknemlig og tenk litt annerledes på hverdagen og dens innhold. Tenk litt som dette istedet kanskje. Takk for tankefulle ord mammapaahjul, som ihvertfall traff meg i hjerte ❤🙏

“Jeg er takknemlig for det livet jeg har, og det skal jeg vise mye bedre fra nå av”

-Lene-

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg