Mobilfrie kvelder…

For mye teknologi sies det, alt var så mye bedre før når det ikke fantes mobiler, ipad, pc’er og spill… vel, var det så mye bedre? Det var som det var tenker jeg, man visste jo ikke annet. Virker som de fleste som lever med teknologi i dag er fornøyd og glad for at det finnes. Det er jo så mye positivt ved det også.

Jeg er glad for at det finnes og når det kommer til bruken av det så er det jo opptil hver og enkelt. All teknologi er kanskje ikke bra for miljøet, men bortsett fra det syns jeg at det eneste negative egentlig bare er at det kan bli litt mye mobilbruk istedenfor samtaler til tider. Men slik har det jo blitt overalt.

Vi har innført mobilfri sone når vi har spillkvelder og filmkvelder, og da er det er kun jeg som stille sliter med å ikke ha den i nærheten. Så ja, den er avhengighets skapende uten tvil. Spesielt nå når jeg er ganske aktiv på SoMe. Så jeg har fått spesial tillatelse av gjengen til å ta bilder hvis jeg trenger. For min mobiltelefon er mitt kamera for tiden så jeg kan hente den kun til det, men jeg bruker den ikke ellers på disse kveldene.

Vi voksne har godt av å legge den vekk innimellom og bare koble helt ut og være sammen alle sammen. Og det er faktisk en bra ting å gjøre, det er så utrolig hyggelig å konsentrere seg 100% om det vi gjør enn at man må sjekke telefonen hvert 5 minutt.Så disse kveldene verdsetter jeg, har dere mobilfrie kvelder?Ha en fin kveld videre😘

-Lene-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg