Noen er mer skeptiske enn andre

“Vi er alle forskjellige og noen er mer skeptiske enn andre. Og jeg, jeg er skeptisk. Jeg er usikker og ikke helt klar for å leve som før enda. Og jeg føler at det jeg gjør er rett, om ikke for andre, så er det rett for meg.”

 

En god nyhet 

Norge slipper opp litt rundt omkring, man kan treffe flere enn man har gjort de siste 8 ukene. Det er en god nyhet. Skolene åpner blant annet og det er viktig for barna at de kommer litt i gang igjen. Man kan være 20 personer i et selskap der man har plass til å overholde smittevern. Det er jo kjempebra, og det gleder meg at det går fremover. Men jeg sliter litt med å skulle være på en plass med mange mennesker enda.

 

Når man drikker alkohol

Jeg blir ofte bedt med på festligheter av venner og det er så koselig, men jeg takker nei hver gang. Jeg vet at 1 meters avstand til venner man har hatt på avstand lenge, blir vanskelig å overholde når man drikker alkohol. Jeg skjønner at det er kjedelig at jeg alltid sier nei, men jeg vet at mine venner respekterer meg. Men jeg må si at jeg er litt redd for at de egentlig ikke skjønner. Jeg er så utrolig glad i dem alle sammen og er så takknemlig for dem.

 

Det går bedre og bedre hver dag

Jeg har faktisk kommet meg litt og har begynt å være litt mer avslappet i forhold til dette. Jeg venter ikke til 22.45 for å handle lenger og jeg vasker ikke lenger ALT jeg kjøper på butikken. Jeg prøver meg frem litt og litt, og tar det i det tempoet jeg føler er greit. Nå får jo til og med mamma lov til å komme inn i huset igjen. Og det har jo gått kjempebra faktisk. Det er mange i risikogruppa rundt meg, så jeg tenker mye på det.

 

Mitt mål

Mitt aller største mål ved å være sammen med minst mulig mennesker er så klart Amelia. Jeg lengter etter å være tett med henne igjen, holde henne, kose henne og leke med henne. Jeg savner å gi min sønn en klem. Alt blir bra igjen, skulle bare ønske alt ble bra IGJEN nå! Men jeg skal ihvertfall ikke være kilde til at mine nærmeste utsettes for smitte, selv om at jeg er 100% frisk. Så det er bare å fortsette å være tålmodig så blir det bra.

 

Ha en knall lørdagskveld 🌸

cursive-fonts

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg er også skeptisk. Liker ikke helt det at de slipper opp såpass jeg. Redd folk ikke overholder reglene. Og jeg SER de ikke gjør det. Frisører på Grønland i Oslo, med absolutt mindre enn meteren mellom stolene. Lurer på hvor flinke restaurantene er å overholde, og hvor lenge også. JEG går ikke på restaurant ennå…Kanskje i løpet av våren…sommmeren. Men ikke nå med det aller første. Kollektivt tar jeg ikke. Jeg tror noen nå er på vanlig -greia som FØR smitten kom, og det KAN de faktisk ikke. Lurer på når vi ser økning igjen…For den kommer garantert.

      1. Jeg er så enig med deg jeg, jeg er skeptisk og redd dette. Ikke bare for meg selv, men for de sårbare rundt meg. Ja jeg er sikker på at den kommer jeg også. Håper ikke det ihvertfall. Klem <3

    2. Tror også mange nå plustelig “glemmer seg” og ikke er så nøye med avstand lenger, og at forsiktigheten ikke lenger er på plass som før. Er redd for at det kommer til å øke på med koronatilfeller igjen. Jeg var i begravelse for en som var død pga korona i går. Var i tvil om jeg skulle dra, men bestemte meg for å ikke “være feig”…

      1. Ja det kommer nok til å bli mer og mer av det å glemme det. Det er ikke bra 🤦‍♀️ Ja skjønner at du var litt i tvil, men det var nok godt å gå dit. Forbaska Corona

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg