Noen tanker

Det vanskelige

I går hadde jeg en pause fra bloggen da jeg var litt sutrete rett og slett. Tårene satt løst, og savnet etter nærhet med mine kjære var ekstra store. Når man er hjemme så merker man ikke så mye til tiltakene på en måte annet enn hjemmeskole. Det er når man drar ut at virkeligheten treffer skikkelig og det gjorde det på nytt i går da jeg besøkte D & M og Amelia. For å beskytte dem og oss så omgåes vi ikke nærme hverandre, noe som gjør at klemmer og normal omgang er borte. Og i går foregikk besøket med et vindu i mellom oss, og da kom så klart tårene på nytt, det er det som er det vanskeligste med alt.

 

Takknemlighet

Samtidig er jeg så utrolig glad for at muligheten for å sees er der, det kunne vært så mye verre enn dette. Så takknemligheten over dette er større enn “sorgen” over å ikke være sammen som vanlig. Det finnes mennesker som ikke har muligheten til å komme seg ut en tur engang. Så dette her skal jeg ikke klage på, fordi jeg er glad for at alle mine har det fint og at vi har alle de mulighetene vi har. Jeg gleder meg så til det varmt nok til at de kan komme hit og grille med oss, det skal bli så koselig. Det gjelder å finne de tingene som gleder i disse dager.

 

Påske

Jeg tenkte at jeg skulle lage noen cookies til påske, det har jeg vel gjort en gang før. Det er godt å ha noe som er litt ekstra godt til “hytteturen” på lasverandas i år. Krysser fingrene for en solrik uke i påsken og koselige dager. Det blir som man gjør det til og hygge oss, det skal vi klare godt. Rune og jeg skal lage skattekart, og vi skal gjøre vårt beste for at barna skal få en så fin påske som mulig. De gledet seg til at vi skulle dra på hytta, men skjønner hvorfor vi ikke kan. Og det er vi veldig glad for at de gjør.

 

Vår og Corona

Vi har jo svær veranda, og den skal vaskes grundig i år. Så fort det er litt varmere i lufta så tenker vi at vi setter igang med det. Vi har jo så mye fint å se frem imot, tenk hvordan det hadde vært hvis dette viruset inntraff Norge i august/september da vi var på vei inn i vinterhalvåret. Det tenker jeg hadde vært så mye vanskeligere for oss alle. Så sånn sett så er vi jo “heldige” som kan være ute mye i det kommende halve året. Vi gleder oss over det og ser frem imot fine vår og sommerdager.

 

Trening

Jeg har lenge tenkt på at jeg skal begynne å trene, og siden treningssenteret er stengt så sliter Rune litt med motivasjonen til å fortsette treningen han var så godt i gang med. Kanskje det hjelper litt hvis jeg også setter i gang, så i dag skal vi lage et treningsprogram som vi kan bruke her hjemme. Rosa trenings matte er på vei hjem fra xxl så det skal bli bra. Kommer vel til å bli så støl som jeg ikke har vært på mange år, men fy så godt det skal bli. Å komme gjennom denne virustiden litt (les MYE) sprekere enn før er jo bare positivt.

 

Håper dere alle har det bra og at dere nyter dagene så godt dere kan 🙏😘

honey-script-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg er enig i at det er topp at det er vår, så vi kan være litt ute, og se hverandre der. Men jeg kjenner jeg blir litt skremt av det også. For det er noen rundt omkring i byen som tar det med å være ut som fritt fram for det meste. Ligger oppå hverandre, er MANGE i parkene osv. Jeg liker det ikke helt. JEG passer på voldsomt, men ikke andre gjør det. Men får vel bare passe på meg selv. Håper du har det bedre nå, og kose deg med de små visittene selv om de ikke er LIKE som før 🙂 klem

      1. Ja jeg blir også litt sjokkert over samlede grupper, ser det jeg også når jeg er ute å kjører en tur. Man skal jo følge reglene som er satt ute også. Får si som du sier, vi passer voldsomt på også. Blir jo aldri kvitt dette når de “udødlige” ikke gjør som man skal. Jeg har det bedre nå, og koser meg veldig med de mulighetene jeg har og er veldig takknemlig for dem <3 <3 Klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg