Punktert lunge

I dag når jeg våknet var det vonde så vondt at jeg fant ut at jeg skulle ringe legen, jeg følte ikke at ibux og paracet hjalp. Noe sterkere måtte til, så jeg ringte og måtte inn på time. Det var greit nok, dro opp og hun undersøkte meg. Jeg vil gjerne at du drar på røntgen, sa hun. Jammen, hva er vitsen? Uansett om det er brudd, brist eller forslått så er det jo ikke noe som gjøres med det. Tenkte at det egentlig var bortkasta både tid og penger, men man vet jo aldri.

 

Kan jeg ikke bare få noen smertedrepere, så drar jeg hjem? Det kunne jeg ikke fordi hun kjente noen bobler under huden som hun ikke syns vi skulle overse. Du må ta røntgen for å utelukke punktert lunge. Hæ punktert lunge, er det mulig sånn uten at jeg sliter med pusten? Jeg sliter jo med å trekke pusten dypt, men puster jo fint. Det var visst mulig, men det kunne også være tilfeldig at hun kjente det hun kjente.

 

Hverdagen min nå består av ord som: ” Auu, åhh, faen, hjelp” Godt jeg er alene hjemme mesteparten av dagen! 

 

Det gjorde meg litt bekymret, men skjønte jo at jeg bare måtte gjøre det. Det var heldigvis lite folk og jeg kom inn for å ta bilde av lunger og ribbein som nr 2, etterpå måtte jeg vente på svar fra legen. Det tok nesten en time for å få svar og i ventetiden begynte jeg virkelig å bekymre meg. Nå var jeg ikke alene på venterommet lenger. Så kom hun som tok røntgen, ropte meg opp og sa at jeg kunne dra hjem. Alle bildene var fine!

 

Hææ, er alle bildene fine?? Ingen brudd?? Ingen lunger som sliter? Ingen punktert lunge og de kunne ikke se brudd, men det kunne også være vanskelig å se på vanlig røntgen. Så med andre ord tolker jeg det som at det ikke er brudd. Men det er kraftig forslått og mulige brister (legens ord). Det gleder meg for det betyr vel at dette går fortere over enn jeg trodde, jeg håper i hvert fall det. Sterkere smertelindring har jeg fått, så da er det bare å ta det med ro og vente på bedring.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

8 kommentarer

Siste innlegg