Sett deg ned på barnets nivå å snakk med dem istedet.

Noen foreldre tenker ikke over det når de gyver løs med sterke, store ord mot ungen sin i full offentlighet. Banner mot dem så skummet står ut av munnen. Ja, unger kan være vanskelige å ha med seg på shopping, men jeg skjønner dem godt jeg. Det er ikke gøy å gå i butikker time ut og time inn for et barn. De blir lei, og det er ikke alle barn som klarer å uttrykke seg godt nok til å fortelle at det er det som er problemet. Men å kjefte på ungen, dra dem etter armen og bli forbanna på et fullsatt kjøpesenter for eksempel det er ikke greit spør du meg.

Sett deg ned på barnets nivå å snakk med dem i stedet for å skrike.

Det er forskjell på å snakke til barnet ditt på en respektfull måte, men å klikke på dem fordi du er lei av “maset” deres er jo feil. Like lei som du er av “maset” til barnet ditt, minst like lei er barnet av shoppingen din. Og når du ikke bryr deg om at det er mennesker rundt deg på alle kanter, da lurer jeg på hvordan du er mot barnet ditt når du er alene, sint og frustrert. Jeg kan selv huske når jeg var med mamma til byen når jeg var liten at det var et ork, kikke på garn i det som føltes som timer. Prøve en bluse, kjøpe en bukse. Ekstremt kjedelig. Da var det snakk om en svipptur bare, selv om at det føltes som evigheter for meg.

Hva tror du barnet tenker når du faktisk er på shopping i timesvis?  Tenk litt over det, for det er ikke hyggelig for de rundt deg å se hvordan du skriker ut mot ungen din ute blant mennesker. Skal du ha barna dine med deg, må du også smøre deg med litt tålmodighet akkurat som du mener barnet ditt burde ovenfor deg.

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

2 kommentarer
    1. Helt enig med deg her og det er nok derfor jeg sjelden tok de med ut i butikker også da de var mindre🙈 Også er jeg veldig på at det er ikke barna som skal forstå det er voksne😁 Gjør stor shoppingen alene så godt det lar seg gjøre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg