Skaff deg barnevakt, eller skaff deg styrke til å la være..

Nå nærmer julen seg igjen og jeg kjenner det knyter seg i magen min med tanke på hvor mange barn som faktisk gruer seg. De gruer seg til en juleferie hvor de VET at foreldre drikker ekstra mye alkohol, hvor julaften lager nok et dårlig minne. Bare fordi noen foreldre ikke setter grenser på inntaket, fordi noen foreldre glemmer ansvaret sitt, fordi noen foreldre glemmer at jula skal være den beste tiden for barna.

Det finnes så mange andre helger i året hvor man kan ha barnevakt og feste til krampa tar en. Så hvorfor velger så mange mennesker å nyte for mye alkohol i julen egentlig? Går det ikke an å sette en grense? Her i huset er det ikke forbudt med en juleøl eller to på julaften, aquavit står også på bordet. Men det er ikke ok å tømme barskapet eller helle innpå med alkohol. Barna fortjener ikke å se det, og de fortjener heller ikke å oppleve berusede foreldre som ikke følger med når de stolt skal vise frem julegavene sine..Bruk kvelden riktig, ta de riktige valgene. Det er viktig å tenke over hva man utsetter barna for, det er mange barn som ikke lar deg vite hvor mye de HATER at du drikker for mye. Hvor mye de HATER å se forandringen på deg, og se at kanskje lunta blir mindre å mindre. Det finnes barn som vet at foreldrene kommer til å bli slitne og kanskje dårlige 1.juledag og hvem går det utover? Jo, barna.. Et spørsmål fra dem blir sett på som mas for deg.

Det står skrevet svart på hvitt overalt, det har blitt snakket om i alle år, og det vil nok alltid bli snakket om. Man skal ikke drikke seg fulle sammen med barna. Dette gjelder nemlig ikke bare i jula, men alle dager i året, skaff deg barnevakt eller skaff deg styrke til å la være å overdrikke sammen med barna ❤🎅
signature-fonts
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

4 kommentarer
    1. Så riktig og ikke minst viktig 🙏
      Jeg var ett av de barna som opplevde det jul etter jul 😥
      Min mamma prøvde så godt hun kunne å dekke over min pappas oppførsel men like redd var jeg.
      Nå er jeg selv mamma og mormor og her er vi nøye at det kun er lite alkohol, ikke bare i jula men ellers også.
      Hilsen Anita

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg