Slike ting gjør meg forbanna!

Photo by James Day on Unsplash

Jeg er ikke av den typen som freser til folk, spesielt ikke til fremmede folk, men innimellom klarer jeg ikke å la være. Det spørs litt hva det gjelder, men når det kan gå ut over mennesker da freser jeg. I dag satt jeg ute når søppelbilen kom kjørende. Altså han kom i så jævlig høy fart at han hoppa over fartsdumper’n og jeg kjente at hjerte begynte å dunke hardt og fort. Å i svarte helvette da, jeg spratt opp av stolen, han her skulle jeg følge med på.

 

Han hadde ikke hatt en kjangs til å bremse opp for noen og med musikken på øverste volum på anlegget så hadde han heller ikke hatt mulighet til å høre noe. Slike ting gjør meg forbanna!

 

Pust med magen tenkte jeg, det var kanskje bare en engangsting. Men, når han var ferdig å hente vår søppel rygget han bakover i ei rasende fart for å så å kjøre bånn gass oppover veien. Da var det nok, jeg fikk tak i han og brølte til han rett og slett: “Det er faktisk unger ute og leker i gatene her og du må skjerpe deg med farta! Det der er IKKE greit og samvittigheten din vil ødelegge livet ditt hvis du treffer noen, tenk hvis du kjører på en UNGE!!” Vet ikke om han fikk med seg alt jeg sa, han svarte: “Ja, unnskyld og gikk”!

❤ dunk, dunk, dunk, dunk ❤

Ha en strålende dag og husk, du er IKKE alene på veiene, ta hensyn

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg synes det er bra at man tør å si fra om sånne ting. Du har helt rett, – det ville vært forferdelig for han om han kjørte ned et barn. Man kan jo håpe at han tok det du sa til seg, men jeg frykter for at han høyst husker og bryr seg om det i et par kvartaler. Men vi må uansett ikke slutte å bry oss. Utenfor skolen min (Den Norske Skolen Málaga) kjører mange av bilene forbi i 60-80 km/t, selv om det er 30 som er fartsgrensen. Jeg går demonstrativt ut i fotgjengerfeltet og veiver med armene om at de må dempe farten, men de fleste sjåfører her bare viser meg “kjefte-ansiktet” sitt tilbake, så det er få som bryr seg her. Det er helt ille…

      1. Når det gjelder slike ting har jeg null problemer med å si fra, men å bytte et rottent eple i butikken kan jeg slite med 🤣 Ja vi får bare si fra så lenge vi må 👊👊👊

    2. Slik fart på lastebiler ser jeg ofte, da tenker jeg “han der betaler ikke dieselen sin sjøl”. Men viktigere er det at dem kjører pent der det ferdes små mjuke trafikanter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg