Starten på bloggen var vanskelig…

I dag har jeg lyst å fortelle om alt som skjedde oppi hodet mitt da jeg startet og blogge. Det var ikke bare bare og jeg hadde litt issues i starten, men jeg jobbet meg gjennom det for dette var virkelig noe jeg ville holde på med. I første innlegg i dag skal jeg fortelle om det jeg syns var vanskelig og tøft, etterpå kommer fordelene” Da jeg startet bloggen min tenkte jeg ikke så mye annet enn at det er kjekt å ha en plass å skrive, og dele litt fra mitt liv. Dette var da på blogsoft og innleggene mine kom ikke ut på forsiden av blogg.no. Kunne innimellom betale for en shoutout på side2 eller nettavisen, men det gjorde jeg ikke så ofte.

Jeg har lest noen blogger opp igjennom tiden, og fikk med meg endel (les ekstremt mange) krasse kommentarer enkelte fikk. Tenkte da at herregud, så utrolig tøft gjort det er å komme seg gjennom stormer med hat, hvordan hadde jeg taklet 1 brøkdel av det tro.

Satt vel etterhvert igjen med følelsen på at det var bare noen av mine venner som leste min blogg, så jeg slappet av litt og syns ikke det var så skummelt likevel. Og da blogsoft skulle stenge så ville jeg jo ikke slutte å skrive så da måtte jeg jo søke meg over på WP. Og svaret på det ble “Velkommen til WP og din nye blogg”.

Da kjente jeg at jeg ble skikkelig redd, for nå var liksom ikke bloggen min så anonym lengre, og jeg følte sterkt på en prestasjonsangst. Jeg hadde frem til da brukt mange timer av en dag for å levere, sminket meg, og tok ikke et bilde uten sminke. Dagene mine gikk til å tenke blogg, blogg, blogg…. Så kom det en kommentar som satte meg helt ut..

Det var en mild kommentar, som ikke gikk på meg personlig, men den var ikke positiv. Den lille kommentaren satte meg i en situasjon der jeg ville bare stenge bloggen, for jeg tenkte at hvis denne kommentaren setter meg såpass ut, så er ikke dette noe for meg. Jeg ville ikke legge ut innlegg på ny plattform! Så jeg bestemte meg for å slutte…. i et par timer hehe…

Jeg følte at jeg ikke var bra nok, at jeg ikke klarte å levere som alle andre og at jeg ikke hadde et spennende nok liv osv osv… Jeg ble kritisk til meg selv, begynte å finne feil ved meg selv, og bilder jeg før synes var fine var nå stygge. Dette begynte å tære på den lille selvtilliten jeg hadde, jeg likte ikke meg selv, og den jeg følte jeg hadde blitt.

Nå var det på tide å ta et valg. Enten så måtte jeg ta et oppgjør med meg selv og fortsette med jeg vet jeg er så glad i, skrive og ta bilder. Eller så var det bare å slette bloggen. Tanken på å slette den var nok til at jeg fokuserte på det jeg liker og sluttet å være så kritisk til meg selv. Første innlegg jeg la ut med WP var kort, og med et bilde jeg aldri egentlig kunne tenkt meg å lagt ut, men det var første steg til å si til meg selv:” Jeg er meg, og jeg gjør så godt jeg kan”, det førte til det som nå er det beste jeg vet, nemlig å blogge ❤ Ha en fin mandag, og nytt innlegg om fordelene kommer ❤

-Lene- 🌹

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg merker ikke så stor forskjell fra før og nå, det er jo færre her på nye bloggen, så vi blir liggende på forsiden litt lenger. Men vi har alltid kommet på forsiden faktisk. På blogsoft også. Men det tok bare sekunder før vi var vekk igjen fordi det var så mange der…Tusenvis. Nå synes vi en stund. Men jeg tenker at det jeg skriver og legger ut er bra nok i massevis 🙂 Det som har endret seg for meg nå på nye WP, er at jeg er ofte på topplisten, det var jeg aldri før ..

      1. Merket ikke at jeg var på noen forside hehe .. men liker meg godt her og føler at jeg er på god vei for å bli kvitt noen sperrer som ligger over meg.. men det kommer når det kommer ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg