Tanker.. ikke om en ting men om mange

“Noen ganger så har jeg bare lyst å skrive om ting jeg har i tankene, ikke noe tema, ikke om en ting men om mange. Så det gjør jeg nå. Det kan virke litt uryddig å snakke om forskjellige ting, men skal likevel prøve å holde det oversiktlig.”

Oss mennesker

Blir vi egentlig noen gang helt fornøyd? Er det for varmt så er det galt, er det for kaldt så er det galt. Våkner vi for tidlig så er det galt og våkner vi for sent er det galt. Noe er det hele tiden, ikke bare for meg men for de fleste av oss. Burde vi ikke bare være fornøyd og nyte livet? Det er fordeler ved alt bare man tenker etter.

 

Utseende press

Vi som er voksne skjønner at utseende ikke er alt, og vi vet hva som skal påvirke oss og ikke. Men det skjer oss også. For til og med vi voksne kan bli påvirket at det presset som florerer overalt. Men tenk at det finnes spill for barn med en aldersgrense på 3 år hvor man kan fylle i lepper og gjøre om på utseende sitt, det er grotesk og skulle vært totalt ulovlig!

 

Nei, det er ikke over

Det virker som om at utrolig mange tror at dette coronaviruset er over. Det er faktisk ikke det og smitten fortsetter rundt omkring. Jeg selv er ikke like hysterisk som jeg var i starten, men glemmer ikke at det er her og holder de smitterådene som er. Vi vil jo bli kvitt det en gang for alle, ikke sant?

 

Krangling i kommentarfelt

Utrolig mange tråder som blir lagt ut på grupper spesielt på facebook, så er det som regel noen som må dra ned stemninga. Hvorfor i all verden gjør dere det egentlig? Det starter som saklig, men ender ofte opp med at noen rakker ned på noen. Ikke bra, man kan tenke mye, men man behøver ikke alltid å si det i en tråd som i utgangspunktet kanskje var et hyggelig spørsmål feks.

 

Ingen kan vite hva andre mennesker tenker på, men tenk 2 ganger over det hvis du skal si hva du tenker. Spesielt hvis dine ord kan såre andre, eller tråkke noen på tærne.

 

Sykt!

Altså, hvordan kan pedofile mennesker få så liten straff for handlingene deres? Underslår man penger eller mindre “farlige” ting, da dømmes man ofte mye hardere enn en som voldtar eller forgriper seg på uskyldige barn. Det skjønner jeg ingenting av. Det skulle jo ikke vært slik, pedofile burde fått så utrolig mye strengere straffer. Det er faktisk snakk om å ødelegge et annet menneske. Sykt!

 

Respekt

Man skal respektere hverandre, man skal ikke dømme. I dag så jeg en mann og tenkte kort: “Herregud, at han vil gå i byen med så møkkete t-skjorte”. Mer tenkte jeg ikke om det før jeg så han i kø på frelsesarmeen. Jeg vet ikke hva den køen var til, men jeg fikk så dårlig samvittighet for min tanke om han tidligere. For alt jeg vet så var det den eneste t-skjorta han hadde. Jeg vet ikke noe om ukjente menneskers liv og burde ikke tenke en slik tanke engang. Tankevekker til meg. Bilde under er kun for illustrasjon.

Illustrasjonsbilde

Ha en fin kveld ❤

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja, noen ganger er det mange tanker som presser seg på, og som vil ut 🙂 Ha en fin kveld Lene, her går det i 100 om dagen 😀 Klemmer<3

    2. Det er aldri for varmt. Men de fleste som har sutret seg gjennom en sur og kald vinter, og gledet seg til sommersol og varme, klager med en gang det er varmt i mer enn en dag. Jeg gjør IKKE det. Jeg elsker den varmen. Kunne godt hatt det varmere også.
      Coronaen forsvinner nok ikke, selv om vi har det varmt, så det gjelder å være forsiktig.
      Og de fengselsstraffene her til lands er til å gremmes av. Helt sykt ja.
      Oversiktlig og greit tankekart dette her hos deg 🙂
      Klem

      1. Man klager for lett, og jeg kan være en av dem. Må slutte med sånt tull jeg 🙏 Vi må ta vare på oss selv og de rundt oss. Syke straffer!
        Takk, det ble greit selv m flere tanker ❤ klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg