Tenk hvis dette hadde blitt din realitet!

Tenk hvis, tenk om dette var deg, dine tanker og konsekvenser!

– Åh det er så ekkelt å ha på seg munnbind. Jeg driter i det, blir ikke smitta likevel.

– Kjipt at dette kom i verden, men jeg lever som normalt jeg! Skal ikke la dette stoppe meg, jeg er tross alt bare 18 år ung og frisk som en fisk. Takler litt virus jeg vet du.

– Sikkert ingen som bryr seg om at det kommer 12-15 i stedet for 5 på festen, kan jo ikke utelukke noen. Mine venner sladrer ikke om det likevel.

– Jeg går forbi håndspriten i butikken, skal jo bare inn en liten stund. Jeg føler meg jo tufs, men MÅ handle til festen.

– Er jo ikke mitt problem om andre er smittet her, det går ikke akkurat utover meg. Skal ikke handle så mye liksom!

– Hvis jeg sier at jeg føler meg litt dårlig så er det vel ingen som vil komme. Nesespray og paracet så er jeg god som ny.

– Sikkert bare forkjøla, vil ikke teste meg. Det er ekkelt har jeg hørt.

– 2 dager etter er det middag hos familien, gleder meg til å leke med søstra mi. Tar med meg håndsprit da hun er utsatt pga ms. Bruker alltid antibac når jeg skal være med henne, jeg beskytter alltid henne. Og selvfølgelig pappa som har astma.

 

Tanker og handlinger som dette foregår nok rundt omkring i verden, hva hvis du alltid tenker slik og om noen uker sitter du igjen med denne realiteten. Følelser og tanker du kunne unngått å møte, som ikke burde vært der! Hvis man tenker litt føre var, så kan det hende at dette scenarioet aldri vil skje deg. Jeg vil ikke ihvertfall ikke at det skal skje meg. 

 

Positiv test (tanker etterpå)

– Angrer så på at jeg ikke brukte munnbind der det ble anbefalt.

-Jeg tok et feil valg, gjennomførte festen selv om at formen var dårlig. Nå er 10 av mine 15 gjester smittet.

-Jeg burde brukt 2 sekunder av mitt liv på å ta på håndsprit i butikken.

-Hvorfor dro jeg i butikken når jeg følte meg tufs. Nå er 3 ansatte i karantene.

-Jeg skjulte mine symptomer og tok ikke test før lenge etterpå. Ikke var det så ekkelt heller som jeg hadde hørt. Ringvirkningene av mine handlinger har berørt mange og flere har blitt syke.

-Jeg skulle aldri dratt i den familiemiddagen, jeg burde holdt meg hjemme.

-Det var ikke en vanlig forkjølelse, det var verre enn det og nå har jeg pga mine dumme avgjørelser smittet andre som har smittet videre opp til 25 personer, min pappa er innlagt pga hans astma og er kjempesyk. Min søster er i isolasjon og kjempedårlig, jeg smittet dem.

-I tillegg til dette så er 78 personer i karantene. Alt pga MEG! Dette er noe som i verste fall KAN skje hvis man ikke tar godt vare på seg og tenker litt utenfor boksen i disse tider. Tenke først, handle etterpå!

Ikke la dette skje deg, ikke la dette bli noe du må gjennomgå. Det er nok langt ifra godt. Følg anbefalinger, regler og råd fra regjeringen så har du ihvertfall gjort ditt aller beste for å unngå smitte og smittespredning! 

anjellie-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg