Tid er gratis, men samtidig uvurderlig

Så er det 1.juli allerede, denne sommeren går så utrolig fort. Altså kan ikke tiden bare bremse ned litt er min første tanke. Mest fordi det er sommer og jeg vil gjerne ha sommeren her så lenge som mulig. Dette med tid er rart, om det er noe man gleder seg til så går tiden så sakte frem til det, gruer man seg til noe så flyr tiden. Det samme gjør den om man er i en situasjon man ikke er komfortabel med eller om man koser seg ekstra mye. Tiden går sin gang, i akkurat samme tempo hver eneste dag, det er bare vi selv som forandrer farten på den.

 

Tid er gratis, men samtidig uvurderlig. Du kan ikke eie den, men du kan bruke av den. Du kan ikke beholde den, men du kan bruke den opp. Og når du ikke har den lenger, kan du aldri få den tilbake.  

 

Lev i nuet, bruk tiden godt, bruk den med de og det som betyr noe for deg eller på noe som gjør bare gjør deg godt i hverdagen. I dag startet jeg dagen med en tur ned til havna i Larvik, blåst som fy, men så lenge vinden er varm så er det på en måte greit. Men det var godt å ta seg tid til å komme seg ut en tur, kikke seg litt rundt og se hvordan folk kommer frem på sommeren. Minigolfbanen var i bruk, mennesker gikk langs vannet og båter kjørte ut fra brygga. Denne morgenen, denne tiden på denne dagen får jeg ikke igjen annet enn i tankene og jeg er glad for at jeg brukte tid på det.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

9 kommentarer
    1. Heia, du har så rett, du setter “tid” i perspektiv. Den er her og nå og vi er alltid her og nå. Jeg syns all tid, uansett glede eller sorg, løper desperat.
      Sommeren er så fin at den også bare går og går er nesten uutholdelig, men gjelder vel bare å nyte det beste en kan. Ønsker deg en nydelig dag. 🙂

    2. Jeg har det også på den måten. Gleder meg til sommeren, for da skal jeg rekke å gjøre alt jeg ikke rekker ellers, og så er plutselig tiden brukt opp og du fikk ikke gjort alt det du hadde tenkt. Det er skikkelig typisk 😉 Grip dagen!

    3. Best å nyte sommeren mens den er her..liker alle årstidene..men skulle ønske sommeren varte litt lenger… Vakre sommerlige bilder <3

      1. Ja det er helt klart jeg skal <3 Elsker sommeren, men som du sier alle årstider har sin sjarm når den først her her. Kanskje 5 måneder med sommer hadde vært hyggelig. Takk, det er ganske så fint her i by'n 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg