Ting skjer for en grunn og det er en mening med alt som skjer.

Denne setningen har fulgt meg igjennom mange år og jeg har alltid tenkt og alltid sagt at ting skjer for en grunn og at det er en mening med alt som skjer. Som at jeg for eksempel skal kjøre til Oslo, så punkterer dekket her i gata, da tror jeg at akkurat det skjer for en grunn. Og grunnen er jo enkel, det KUNNE skjedd på hovedveien, noe som hadde gitt hele hendelsen et helt annet utfall, så da fikk det jo en mening at det skjedde akkurat her.

Men man kan begynne å lure på hvilken mening det gir at mennesker på tragisk vis bare mister livet liksom. Slik som Kobe Bryant, datteren hans og de andre ombord i helikopteret i L.A. For ikke å snakke om mennesker som er friske og bare plutselig dør, slike ting er jo bare rett og slett meningsløst. Hvilken mening gir det? Ingen! Og for hvilken grunn skjedde det? Ingen!

Men hvis man ser bort i fra dødsfall, så må jeg si at jeg mang en gang har trøstet venner som har gått igjennom ting i livet sitt med å si akkurat disse ordene. Det var en grunn til at det skjedde, og det er en mening med det. For det er en trøst i det å kunne tenke slik, det gir en liten styrke når man trenger det. Hvis man midt oppi samlivsbrudd eller punkterte dekk og klarer å tenke slik, så hjelper det nok litt.

Hva tror du? Er det en mening med alt som skjer?

Ta vare på hverandre ❤

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg bodde til bestemoren min og hun lærte meg dette at alt skjer av en grunn. 3 år senere døde bestemoren min og da begynnte jeg tenke men hvorfor dør du nå? Hvis alt skjer av en grunn. Jeg kom fram til at mye skjer pga at vi skal lære og det jeg lærte av det som skjedde var at: plutselig kan du miste noen du er glad i så du må ta vare på de gode stundene du har og ta vare på de i rundt deg, plutselig er de borte.

      1. Ja det er litt vanskelig å forstå at det er en grunn til at slike ting skjer. Men som du sier, i livet så skjer det ting man lærer av. Utrolig viktig å ta vare på gode stunder, skape gode stunder og ta vare på de man er glad i. For man vet aldri her i livet. Fint skrevet av deg ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg