Tre små ord

Lykke

Hva skal egentlig til for at man føler lykke? For noen må det mer til enn for andre, men stort sett så skal det ikke mer til enn at man for eksempel:

  • Planter ei fin plante
  • Legger sminken fint
  • Er tom for skittentøy
  • Nyvasket hus
  • Et kompliment fra noen
  • Sola skinner
  • Er uthvilt
  • Har godt humør

Glede

Følelsen det gir å kjenne på glede er noe alle fortjener. Det kan føles godt å se glede i andre like mye som å kjenne glede i seg selv. Spre glede eller å føle glede kan man gjøre ved å:

  • Gi noen noe de har ønsket seg
  • Kjøpe noe du selv har ønsket deg
  • Dele av det du har
  • Vise noen at du er glad i dem
  • Være uselvisk
  • Ta imot den gleden andre kan gi deg med åpne armer
  • Smil sprer glede

Love/kjærlighet

Hva er livet uten en eller annen form for kjærlighet, om det er fra kjæreste, foreldre, barn, barnebarn eller venner. Å kjenne på kjærlighet på den ene eller andre måten er godt. Det ligger kjærlighet i så mangt, som for eksempel:

  • En god tanke om et annet menneske er kjærlighet
  • Å gjøre noe du ikke har lyst for å glede en annen er kjærlighet
  • Blikket på kjæledyret ditt når du kommer hjem
  • Omsorg for andre når de er syke
  • Omsorg generelt for hus, hjem, familie, venner og dine eiendeler.
  • Når alt du ønsker er at den andre skal være lykkelig, selv om du ikke er en del av lykken. DET er kjærlighet!

Jeg ønsker og håper at DU har både LYKKE, GLEDE OG KJÆRLIGHET i ditt liv ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

6 kommentarer
    1. Så nydelig ord og tanker:)
      Du har rett i alt de der:)
      Det er mye vi kan være glad i , å glede over og ulike måter å vise kjærlighet:)

    2. Jeg føler jeg har så det monner, på alle frontene 🙂 Og det skal ikke mye til før jeg føler det. Det gjelder å åpne opp også, for å ta det INN 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg