Unnskyld meg, men….

Altså skaden har allerede skjedd og 2 leger ved øyeavdelingen har fått påvist corona smitte. Unnskyld meg, men er det mulig, og hvorfor kan ikke Ullevål bare innrømme at de burde ha testet legen når den ansatte spurte om det var nødvendig? I stedet kommer de med teite unnskyldninger spør du meg. Det kan gå tomt for reagensrør til testing var en av dem. Ja, hvis det skal testes av alle friske istedet for hos dem med symptomer så ser jeg den.

 

Dette medfører et stort arbeid for å informere pasienter og ansatte med tanke på smitteoppsporing. Ja det gjør det og det kunne vært unngått.

 

Denne legen hadde bare lette symptomer, denne legen fulgte retningslinjene. Hvorfor var ikke legen satt i hjemmekarantene som andre som kommer fra ferie og ikke er helt i form da? Hvorfor gjorde han det ikke selv? Jeg vet at JEG burde gjort det hvis jeg hadde vært på ferie i Nord Italia, så da burde jo legen visst det også? I stedet får han/henne klarsignal til å ta imot pasienter og omgåes kollegaer, selv om at personen ikke er helt i form. Det er jo helt på trynet syns jeg. MANGE mennesker har vært innom den avdelingen og disse to legene kan ha smittet mange mange flere.

 

Det står i media daglig om hvordan man skal forholde seg om man har vært i smittede land, så da er det vel greit for alle at de gjør det. Jaja, håper at andre som vet de burde holdt seg hjemme holder seg hjemme til de er blitt testet. Eller så sprer det seg ihvertfall, poenget er jo å prøve å stoppe spredningen. Og med å si legen ikke trengte test, det var en stor feil av sykehuset. Sånn er det bare!

Ha en fin lørdag 🙏

honey-script-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Det var helt ekstremt amatørmessig av sykehuset. Ikke legen som først ble syk, for vedkommende fulgte læreboka. Men hva hjelper det når man slurver videre?
      Så gjør man voldsomt narr av “antibac”-oppskriften til sjamanen ( som er uskyldig nok og basert på virus- og bakteriedrepende planteoljer..problemet er at de neppe virker på corona og heller ikke var konsentrerte nok til å virke på så mye annet), men man kunne nok heller gjøre narr av sykehusets opptreden. For den er mye grovere enn den noe svake oppskriften til Durek. Heia Norge….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg