Vi skal ikke dømme.

Jeg satte meg ned i går kveld og begynte å skrive et innlegg om en fin dag med familien da det plinget på telefonen min. Varsel fra Vg om at Ari Behn var død. Jeg kjente det stakk i hjerte mitt og umiddelbart gikk tankene mine til hans barn. 1.juledag som skal være en fin dag hvor man går igjennom julegaver, koser seg i pysj med julefilmer og nyter. Denne dagen ble brått en av de verste for dem, en dag som aldri blir den samme for dem igjen. Det er så utrolig trist, det er så ufattelig å tenke på at barn skal måtte få en slik beskjed midt i julens gleder.

På nett blir det skrevet mange kommentarer på artikler, som feks “Egoistisk gjort”. Ja, man kan tenke sånn, men hva hvis han har brukt alle sine siste krefter på å holde ut til julaften var over, hva hvis han har kjempet for å holde ut fra lenge før jul. Man vet ikke, vi kan ikke vite og bør da heller ikke kommentere slikt. Dette er trist, dette er ufattelig trist. Og vi skal ikke dømme, det vi skal gjøre er å ha medfølelse, sende gode tanker til hans familie og ikke mer enn det syns jeg da.

Dyp depresjon er en alvorlig tilstand, en tilstand man burde søke hjelp for. Og alle bør vite hvor man kan få hjelp hvis det trengs. Ved akutt selvmordsfare ring 113, mental helse ring 116 123, og kirkens SOS ring 22400040. Her finner du noen å snakke med, og det er så viktig. Og vet du om noen som ikke har det godt, strekk ut en hånd og vis dem at du er der. Det er det eneste man kan gjøre for noen, og som jeg har sagt så mange ganger før. Ta vare på hverandre… alltid ❤

wood-xmas-font

 

 

4 kommentarer
    1. Nei, jeg tenker også at man kan MENE hva man vil, inni hodet sitt, om dette med selvmord. Men man bør ikke SI alt hele tida. Det er sårt for folk rundt uansett, og blir bare verre om sånne kommentarer flyter rundt. Jeg var ikke overrasket over at han tok livet sitt, jeg tror han har vært mye lei seg. Han ga jo uttrykk for det. God klem til deg Lene <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg