Ekte kjærlighet

Positiv test

Jeg ble så glad da jeg fant ut at jeg var blitt gravid, jeg skulle bli mamma <3 Samme dag som testen var positiv fikk jeg time hos legen for å få dette bekreftet. Da han sa gratulerer og bekreftet at det var sant reiste jeg på babybutikk og kjøpte en sparkebukse, LITT gira kan man si , men jeg bare måtte 🙂 Jeg fikk termin den 19 mars, og gledet meg stort til ultralyd 🙂

Ultralyden

Endelig var tiden kommet og jeg skulle få se deg, og finne ut om alt sto bra til, og det gjorde det 🙂 Du var sprudlende inni magen og hjertet ditt slo fint, og jeg var så lykkelig. Vi ville ikke vite kjønn , ville ha det som en overraskelse <3 Fikk også ny termindato, som da var 21.mars, 5 måneder igjen. Det var bare å nyte resten av tiden og se magen vokse 🙂

 

Modningskur

Nå var det blitt 21 mars og terminen var her, men ikke noe skjedde. Jeg visste jo at førstegangs fødende kunne gå litt over tiden så da var det bare å vente og være tålmodig 🙂 Ikke visste jeg at tålmodigheten virkelig skulle bli satt på prøve da det gikk 3 uker til før de prøvde å få dette satt igang. Mandag fikk jeg en modningskur som de mente skulle hjelpe, det gjorde det ikke og jeg ble sendt hjem. Slik gikk det hver dag denne uken, ikke noe skjedde. Da jeg kom på fredag morgen fikk jeg en ny kur som satte i gang ting med en gang, endelig… det var nå 22.april, over 1 måned siden termindato. Klokka 15 kom en jordmor inn til meg for å sjekke hvor langt dette var kommet, jeg hadde da hatt vondt siden klokka 09.00 :-/ Hun sa : “Nå begynner det å modnes her og veene vil nok snart sette igang”, WHAT??? 1 cm på vei.. er det mulig, det var en skikkelig nedtur da jeg trodde jeg snart var ferdig !!

Fødselen

Tiden gikk og da klokka var 23 på kvelden var jeg i aktiv fødsel, press veene var i gang, de trodde at om en halvtime var det over, herregud som jeg gledet meg, og jeg var så spent på om det ville bli en jente eller en gutt <3 Men gleden lot vente på seg da han satt fast og legene prøvde alt , sugekopp, tang og de la seg til slutt oppå magen min for å hjelpe til. Da ikke noe av dette funket så ble legen sittende å tenke i det som virket en evighet på hva han skulle gjøre mens jeg presset og presset :-/ Takket være pappaen til babyen ble det fart på sakene, da han rett og slett klikka litt på legen og fikk de til å tilkalle en fødsels ekspert. Klokka var nå 01.40 (jeg skulle jo hatt keisersnitt for lengst) ! Nå kom det løpende inn en lege som rett og slett ble sint for at de ikke hadde tilkalt han tidligere. 7 minutter senere klokka 01.47 kom det til verden en liten gutt , en sliten liten krabat som ikke gråt, var helt slapp og blek. De sprang ut med han , og plutselig lå jeg der helt alene og uvitende om hva som skjedde.. Jeg var så redd, men han trengte bare litt starthjelp 🙂

Lykkelig slutt 

10 minutter senere kom de inn med han til meg, og jeg fikk han opp på brystet mitt, vakreste barn jeg noengang hadde sett, og jeg ble forelsket i han ved første øyekast. Gleden over å endelig ha han sammen med meg ble kortvarig da han måtte flyttes til nyfødt intensiv avdelingen. Han var tross alt født 4 uker og 3 dager over terminen, hadde sår i hodet, over øye og de regnet med at han hadde hodepine etter røff behandling av tang og sugekopp osv.. Han fikk den hjelpen han trengte noen dager og en uke senere kunne vi dra lykkelige hjem. HAN VAR PERFEKT <3

<3 <3 <3

<3 <3 <3

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg