Nå har jeg sluttet..

Hele mitt liv har jeg vel egentlig tenkt slanking.. leste dagboken min fra 1990/91 i går og hver dag på slutten av innlegget skrev jeg : “Idag har jeg vært flink til å slanke meg”. Eller så sto det : ” Nå er det bare 3 dager til mandag og da skal begynne å slanke meg” Altså et tema som har vart hele mitt liv. Jeg har vært en evig jojo slanker og skjønner ikke hvorfor jeg går på den smellen at jeg ikke klarer å holde meg nede når jeg først har kommet meg dit jeg vil :-/ Klarer alltid å gå ned i vekt når jeg går inn for det, og der og da tenker jeg… ahh. “dette er måten å gjøre det på for meg” 🙂

Jeg tror ikke jeg kjenner ei eneste jente som aldri har sagt eller “klaget” over at nå har jeg lagt på meg og nå må begynne å tenke litt over hva jeg spiser. Men kjenner også mange menn jeg ALDRI har hørt det fra, kan ikke skjønne det hehe 🙂 Og sånn som Rune, han er jammen meg glad i å kose seg på kveldene, potetgull, sjokolade og favoritten er jo vaniljeis med sjokoladesaus som stivner på isen, da er det stjerner i øynene hans. Er ikke akkurat noe hjelp i det, føler meg da litt ensom på kanten med gulerota mi, det går jo ikke da!!!  Ja.. klart i de periodene det blir kos hver kveld, så går han kanskje oppe en kilo eller 5 men hvem bryr seg.. ikke jeg 🙂

En periode så tenkte jeg ” shit au, jeg får være som jeg er ” og det er vel egentlig slik man burde tenke. Jeg vil ikke være 60 kilo og ikke se ut som meg, men ligge på en linje der jeg har det bra 🙂 Klarer jeg det da tro? ALTSÅ , slanking er vanskelig !!!! Spise sunt og trene, ja det er jo bare å gjøre det, NEI det er ikke det, det krever ståpåvilje og styrke. Jeg har begge deler egentlig 🙂 Nå har jeg satt igang med møter med ernæringsfysiolog for å få litt hjelp til et opplegg jeg kan leve med, og det virker bra så langt (vært der en gang). Men det var interessant å høre ord som forandrer tankegangen, og det fra en profesjonell fagperson. Punkt 1, ikke tenk slanking ! endring i kostholdet, spise fornuftig, sunt og normalt 🙂 Det er de små endringene osv osv 🙂 Åh ikke verre nei, men jeg er glad for at jeg nå kan si : Jeg har sluttet å slanke meg 🙂 🙂  sunn kost, her kommer jeg…….. begynner ordentlig ETTER jul tiiihiii 🙂 🙂

GOD HELG 🙂

#jul #sunn #etterjul #julemiddag #pepperkaker #vanskelig

4 kommentarer
    1. Dette er ett kjent utsagn…Og som du selv skriver…det kan være vanskelig å gå ned i vekt uten selskap av den man bor med. Har selv prøvd gang på gang…..Og hver gang er det oppi vekt igjen….skal også til en ernæring fysiolog på nyåret. Men i desember skal jeg kose meg,❤ god førjuls tid til deg. 😊

    2. Vibeke: Sant,men i bunn og grunn så burde det gå selv om hvis du skjønner 🙂 jeg tror EF er en lur ide 🙂 god førjulstid til deg å 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg