Dere, peis er på plass!

Som om den alltid har stått her sitter jeg nå å ser på den nye peisen vår, den var ment til å være her i stua kan man si. Så ja dere, peis er på plass! Nå blir det ingen kalde dager her i huset i vinter og det gleder meg. Kaldt hadde det nok ikke blitt uansett da, men fy som jeg gleder meg til å kose meg med den. Aller først må feier osv komme å gå over alt, så er vi klare til å fyre. Vi måtte lage nytt hull til røykrøret da vi satte den på en annen plass enn der det har vært peis før. Men det gikk uten problem det, Rune fikser vet du.

 

Det er noe eget med sprakingen fra levende flammer

 

Så nå håper vi bare at vi får tak i ved, det er visst virkelig på tide å få det bestilt ettersom jeg har forstått. Vi er ikke alene om å skulle bruke ved fremover, så i morgen er det første prioritering å bestille det. Vi har endel liggende i boden, men langt ifra nok til at det varer vinteren ut. Jeg har ikke lyst på snø på enda en god stund, men når den først kommer så blir det jo ekstra hyggelig nå da. Dagen har vært fin og det ble til og med litt varmt et øyeblikk og det skal det tydeligvis bli noen dager fremover.

Se bort ifra svampen på gulvet da, men ble det ikke fint?

Håper dagen din har vært fin også 😍

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Ser bra ut det der. Greit med peis, strømmen kommer til å bli enda mye dyrere når påtroppende regjering kommer på plass og skal inngå nye avtaler. Artig taklampe!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg