6 grunner til at jeg kanskje ikke liker deg…

Jeg har ofte tenkt på dette med kjemi, og hvorfor den noen ganger ikke er der eller oppstår i det hele tatt. Man kan fort kjenne på magefølelsen om man liker en person eller ikke, og innimellom hender det også at ting kan ta litt tid før man finner den rette kjemien. Om man møter noen som kan bli en venninne eller venn, eller om du er venn av en venn så gjør man seg opp en mening. Men hva gjør at jeg kanskje ikke liker deg og din måte å være på, at jeg ikke finner kjemien med deg?Frekkhet Hvis du er skikkelig frekk, og “tøff i trynet” uten grunn, da mister jeg interessen fort for å bli kjent. Men det hender jo at noen blir litt tøffere i væremåten fordi de er sjenerte, og det er en helt annen ting. Men det skinner veldig fort igjennom at det er grunnen.

Bedreviter Hvis du tror du kan ALT så mye bedre enn alle andre og det merkes at du faktisk ikke gjør det, men fortsatt skal prate høyere enn alle andre. Og ikke minst ta ordet fra alle andre, da blir jeg svett.

Nedlatende Snakker du stygt og nedlatende om de som står deg nær så føler jeg ikke du er ekte, det misliker jeg veldig og vil ikke ha en venn/venninne som gjør det. Dette går også under kategorien baksnakking, det er ikke bra.

Selvgod Man kan godt være sikker på seg selv, men ikke selvgod. Hvis din mening er at du er toppen av alt og av alle mennesker og ikke gir uttrykk for overdrivelse, så sliter jeg med å finne en kjemi med deg.

Utakknemlighet hvis du åpenbart er en utakknemlig person så får jeg vondt inni meg, for der man trenger det skal man være takknemlig.

Utnyttende Merker jeg at du utnytter de rundt deg på noen måte så mister jeg nok interessen jeg har evt fått for deg, for man skal ikke utnytte mennesker.

Dette er noen av grunnene til at jeg kanskje ikke liker deg, og for meg skal det egentlig ganske mye til for at jeg misliker noen. Og heldigvis får jeg som regel god kjemi med nye mennesker jeg møter. I mitt neste innlegg så skal jeg fortelle deg hvorfor jeg kanskje liker deg og hva som gjør at kanskje vi får kjemi ❤

Hva skal til for at du ikke får kjemi med noen?

-Lene-  🌷

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. At folk er blide, kan gi og ta litt i situasjoner, viser interesse for folk rundt seg, er optimistiske hjelper på å få god kjemi. Jeg ser jeg er rimelig enig i hvorfor man kanskje ikke liker folk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg