Det er faktisk ikke så jævla vanskelig!!

Unnskyld meg, men litt coronasnakk blir det innimellom, for jeg har litt på hjerte ang det. Jeg må si jeg gruer meg til skolestart og grunnen til det er at det er så sykt mange mennesker som ikke tar dette på alvor og det plager meg. I går så kjørte jeg til europris og siden det var så varmt og jeg ikke er fan av ac så hadde jeg vinduet oppe. I et lyskryss ble jeg stående i kø og på busstoppet ved siden av satt det en ung gutt i skolealder. Ikke alene, men med noen venner.

 

Jeg kan ikke huske sist jeg hørte noen hoste så mye som han, jeg kunne se fra bilen min at han var rød i øynene og du vet når man renser nesa ved å blåse det ut med en finger på det ene neseboret av gangen. Slik som mange joggere gjør. Slik drev han på, han var kjempeforkjøla og hadde ikke akkurat avstand til de rundt seg. Burde ikke han vært hjemme? Skulle han på bussen? Han var ung nok til at han bor hjemme, så foreldrene kan jo ikke ha gått glipp av denne formen hans.

 

Ta ansvar, ta dette på alvor og beskytt deg selv og de rundt deg. Det er faktisk ikke så jævla vanskelig!!

 

Ligger ikke ansvaret  på foreldrene når det kommer til barna sine, burde man ikke sjekke med en lege hvor grensen går hvis barnet ditt er forkjøla, i hvert fall før skolestart. Alle kan bli forkjøla av mange grunner, og det kommer til å skje mange utover høsten/vinteren. Alle har jo ansvar for seg selv og sitt, og hvis avstand og god håndhygiene gjør at man reduserer smitten så må jeg si det er mange sløve mennesker i verden siden denne smitten bare fortsetter. Til og med noroviruset har blusset opp. Det sier litt om håndhygiene rundt omkring.

 

Kan man ikke tenke litt på de som faktisk mister sitt levebrød hvis det må stenges ned igjen. Kan man ikke vie en tanke til de som faktisk må hjelpe oss hvis vi blir alvorlig syke av dette. Tenk om du var årsaken til nedstengning og smittespredning fordi du overser symptomer og utsetter andre fordi du ikke bryr deg. Vil vi våre medmennesker så vondt? Det var ikke så hyggelig i mars når ALT ble stengt, det var IKKE hyggelig å ikke kunne være sammen med barn og barnebarn. Jeg vil ikke oppleve det igjen!

 

Ha en fin dag 🙏

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

2 kommentarer
    1. Enig! Det er utrolig mange som er uforsiktige og ikke tenker seg om. Men ikke alle som nyser og “snørrer” gjør dette pga Covid-19. Jeg ble for eksempel snufsete pga AC i bilen i går… Lol 😀

      1. Ja det er helt sant, mange blir forkjøla av andre årsaker. Ble det i sommer jeg også hehe. Men lurer litt på hvor grensen går for å ikke sende barn på skolen og ut blant andre. Uff skumle tider 🤦‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg