Det KOKER inni meg

Jeg vet at jeg ikke er den enkleste å ha med å gjøre når ting går meg imot. Når jeg tror jeg skal få til ting, men ikke gjør det. Eller jeg vet ikke enda om det har gått helt galt da. Magefølelsen min sier det! Du skjønner, jeg fant den kuleste oste-vanilje-frukt-gele kaka på youtube og MÅTTE bare prøve å lage den. Nå står del 1 til kjøling og del 2 blir ikke ferdig før i morgen. Det skal kjøles 3 timer pr del og jeg orker ikke å være oppe halve natta pga den. Vel, tilbake til meg og min frustrasjon. Det KOKER inni meg når ting går galt og da går ofte andre ting galt også. Og en og annen røyksky står ut av øra på meg, jeg blir stressa! Jeg søla vann over hele meg, jeg tråkka i krem som datt på gulvet. Jeg lagde kaken i altfor stor form, så jeg hadde ikke nok ostekrem til å bruke i mer enn 2 lag. Det skulle være 4 faktisk.

 

Ellers så har vi hatt en fin dag, jeg tok meg en powernap i 2 timer i sta. Heter det fortsatt powernap når den blir så lang tro?

 

Det er rot over alt her og jeg har ei bikkje som går i beina mine hele tia! Jeg burde også kanskje sjekket om jeg hadde det utstyret som trengtes til dette og jeg burde skrevet ned oppskrifta istedenfor å følge videoen. Altså nå måtte jeg sette meg og få pulsen ned, det er bare ei kake liksom, det er ingen eksamen. Men, jeg liker ikke når jeg ikke får til og jeg er veldig flink til å ta sorgene på forskudd også, jeg vet det. Så nå skal jeg vente med å tenke at dette går galt før jeg ser at det går galt. Jeg er negativ i tanken på dette kjenner jeg selv om at jeg prøver å la være. Det går ikke å snu om hver gang. Puster inn med nesa, ut med munn x 2! Det skal hjelpe har jeg hørt. Denne kaken skal jeg naile til slutt om jeg så må lage den 100 ganger.

Pulsen er nå nede i normal fart, så da kan jeg gå å se hvordan det står til med oste-vanilje-frukt-gele kaka, ønsk meg lykke til.

anjellie-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

2 kommentarer
    1. Lykke til! Jeg synes du er veldig flink. <3 Jeg baker overhode ikke. Blir litt krise -maksimeringstanker i hodet mitt også ved ting jeg ikke har gjort før 🙄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg