En positiv innstilling betyr ikke at du ALLTID må være glad…

Jeg merker at hvis ting går litt galt for meg når jeg skal gjøre noe, så fører det med seg en strøm av uheldigheter. Og det er jo nettopp fordi jeg i utgangspunktet tror at siden en ting gikk galt så er den dagen ødelagt. Og da går som regel ikke ting slik jeg vil. Da er det viktig å ta seg en pause, restarte og prøve på nytt. En gang så leste jeg boken The Secret og i den var det en setning som var noe slikt som: “Hvis du skal til byen og tenker at du finner sikkert ikke parkering, så er muligheten stor for at du ikke får det heller. Men hvis du tenker at det er klart jeg får parkert, så er muligheten ofte veldig mye større for at du faktisk finner parkering”

Jeg vet at det å ha en positiv tankegang, skaper positive ting og jeg er så glad for at jeg faktisk har den evnen til å finne det positive i det negative. Selvfølgelig har jeg dager da dette ikke går, for jeg er ikke annet enn en vanlig menneske. Men så lenge man er villig til å prøve og villig til å se etter det positive så klarer man det faktisk. Det sies at søvn avler søvn, og akkurat det samme er det med positivitet. Bestem deg for at du får til det du vil, og du vil klare det. Kanskje ikke med en gang, men en dag så får du det til om du vil. Ikke gi opp, ikke forkast noe du sliter med, men som du vil få til, ta deg en pause, gjør noe annet.. Ikke mist troen.

En positiv innstilling betyr ikke at du ALLTID må være glad…

Hvis jeg løser kryssord og sitter helt fast og ikke finner et eneste ord lenger, så legger jeg det bort en time eller to. Når jeg igjen tar det frem, så slår det aldri feil.. ordene kommer som perler på en snor. Hjernen har restartet. Jeg brukte lang tid på å lære dette, for jeg er en type som gjerne skal klare ting med en gang. Jeg hadde mine dager i starten av bloggingen min da jeg satt med pc’en foran meg, men hjernen var helt tom. Da brukte jeg all min energi på å tenke meg frem til hva jeg skulle skrive. Var frustrert, sur, sint, oppgitt og følte meg skikkelig ubrukelig. Og jeg ble sittende, for jeg skulle ikke gi opp, jeg skulle skrive selv om det tok 1 eller 10 timer.

En av disse gangene hadde jeg Linda, min venninne på tråden og hun sa: “Legg fra deg bloggen, gå å gjør noe annet du likevel skal gjøre i dag, så tar du bloggen etterpå”. Jeg gjorde som hun sa, vasket litt klær, ryddet opp, lagde frokost og koblet helt ut. Når alt dette var ferdig hadde hjernen min begynt å virke igjen og ordene kom av seg selv. Så etter dette har jeg ikke opplevd å sitte som en idiot å stirre inn i en skjerm i 10 timer. Joda, det hender ting tar tid innimellom, men det skulle bare mangle. Men jeg tar meg en pause hvis jeg blir stående og stange i veggen, og dette gjelder ikke bare blogg, det gjelder alt som skjer meg i livet. Alle trenger en pause iblant.
honey-script-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg