Falsk bekymringsmelding til barnevernet

Jeg kan lese artikler, innlegg på både facebook og instagram som kan provosere meg, men jeg kommenterer ALDRI noe negativt! Det er ikke en ting som gir meg noe egentlig, så hva er vitsen med det da. Leser det, tenker mitt så glemmer jeg det bare. Men, når folk faktisk tar det skrittet at de melder inn andre til barnevernet BARE for å være slemme, da kjenner jeg at jeg at jeg kan klikke litt. Da klør jeg i fingrene for å få ut litt tanker og jeg får best ut tanker ved å skrive. Hva i all verden tenker en person på som vil andre så mye vondt? For selv om det er helt feil anklagelser så gjør det vondt likevel.

 

Jeg kan ikke helt tenke meg hvordan det virkelig føles å få et brev eller en telefon fra barnevernet med en bekymringsmelding. Når du selv vet at du legger deg hver kveld trøtt og sliten, men likevel med et smil nettopp fordi du har viet all din tid til ditt barn. Fordi barnet ditt betyr alt og du strekker deg langt for å gjøre det beste du kan. Du vet jo at du er en god forelder, men så slenges dette rett i fleisen på deg. Det er jo virkelig urettferdig at noen skal oppleve slikt når det overhodet ikke stemmer og jeg skjønner utrolig godt at man kan bli nedstemt av det.

 

Hvis du sender inn en falsk bekymringsmelding til barnevernet, risikerer du at den du har rettet meldingen mot vil anmelde deg til politiet. Og så blir det opp til politiet å vurdere om straffelovens regler er brutt. Burde ikke være tvil om det spør du meg!

 

Nye foreldre som gjør en strålende jobb, som engasjerer seg 100 prosent i barnet sitt og det eneste de vil er at den nye lille verdensborgeren skal ha det så bra det går an at et lite barn har det. Foreldre som gjør alt i sin makt for familien sin og som passer på ungen sin så godt. Som har en normal hverdag slik som mange andre. Altså, meld gjerne inn saker hvor det faktisk er fare for barna, der mor og/eller far er en trussel for barn, familier som virkelig trenger å bli sjekket opp eller barn som sier fra at de trenger hjelp. Vær et medmenneske av den gode sorten istedet.

 

Ved å melde inn falske anklager bare for å fylle dagen med noe er ille, det er jo den som gjør det som virkelig har et problem! Du stjeler faktisk tid fra andre som kanskje absolutt trengte oppmerksomhet fra dem og har det helt ille hjemme. Det finnes puslespill, tv serier og stier du kan gå tur på hvis det er kjedelig for deg i livet. Selv om at du har det kjipt i ditt liv, så behøver du ikke dra med andre inn i din verden. Heldigvis så er de fleste som får dette mot seg så sterke og lar seg ikke knekke av sånne som dette. Og det er jeg glad for! Stå på ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

12 kommentarer
    1. Fryktelig at noen kan gjøre noe slikt..og det har jo hendt folk har blitt dømt og mista foreldreretten på feil grunnlag også… Ellers er det jo bra med bekymringsmeldinger om man ser barn har det vondt.. Men di som gjør det for å skade andre er bare simple folk … God helg videre til deg <3

    2. Uff, ja grusomt hvis det er falske anklager/anmeldelser, og folk gjør det bare for å være ekkel. Dårlig gjort både overfor barnet, foreldrene og barnevernet som burde får bruke tiden sin på reelle anmeldelser. Jeg har vært borti at en ble anmeldt, og der var det MYE rart å ta tak i, mye reelt å ta tak i 😮 Men den moren skjønte ikke det overhode selv. At der BURDE det bli gjort noe. Men der det ikke er reelt er det bare fælt 🙁

    3. Vi fikk oss et sånt sjokk når barna var små. meldingen kom fra foreldene til barnet som mobbet barnet vårt. En av begrunnelsene var at vi ikke hadde malt huset og at det var rotete utenfor hos oss. det endte opp med at BV etter å ha gjort sine pålagte undersøkelser hjemme hos oss , var på vår side og hjalp oss i forhold til mobber og skoleledelse. Skolen måtte faktisk innrømme at de hadde sviktet i å følge opp en mobbesak. Men ja, jeg skal love deg at vi virkelig ikke skjønte noen ting da brevet kom i postkassa.

      1. Oi fy søren, det kan jeg skjønne var et sjokk. Husmaling og litt ting rundt huset var grunnen? Jøss, det har vel ingenting med hvordan man oppdrar barna. Godt at skolen tok tak i det, INGEN burde bli mobbet og ingen skal gå uten hjelp til å få en stopp på det. Godt BV saken endte godt ❤

    4. Mye rart.. dette har skjedd så mange ganger at en blir bare sittende igjen rystet. Jeg vet ikke om det er slik enda, altså du skriver at en kan bli anmeldt og straffet for falske bekymringsmeldinger til barnevern. Før ihvertfall var det slik at en kunne velge å være anonym som varsler. Slike saker som nevnt lengre opp her at vedkommende ikke hadde malt huset og hadde rot på eiendommen. Barn har blitt hentet og satt i beredskapshjem etter at det anonymt har blitt rapportert inn falske bekymringsmeldinger. Sad but true.

      1. Det er ille, det er trist og det er utenkelig at det faktisk skjer. Det må være en helt forjævlig situasjon, tenk å miste barna sine på grunnlag av falske anklager, fytti rakker’n! De fleste som gjør slikt er vel anonyme, utrolig at noen i det hele tatt tenker tanken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg