Frister det å sette andres liv i fare?

Vi er inne i år 2 med pandemi og de aller fleste er så drittlei dette, det skjønner jeg. Jeg er drittlei selv! Men gjennom hele denne tiden har jeg syns mest synd på barn å ungdom og all omgang de “mister” med vennene i disse årene. Når det kommer til ungdommer så hender det at de finner på mye rart, det gjorde jeg også når jeg var ung. Du vet de vanlige tingene som de fleste gjør i ungdoms tiden som ikke satte livet mitt eller andres i fare. Nå går det rykter om at det selges korona i Grenland distriktet for at sommeren skal være “reddet”. Jeg kan skjønne at landets ungdommer er møkkalei av denne korona’n og alle smittevern, men dette var drøyt.

 

Dette er foreløpig et rykte og ikke bekreftet, men altså, salg av koronasmitte for 200 kr! Det gir nemlig fordeler av å ha hatt smitte for sommeren som kommer. Dette er skummelt og jeg håper at dette rykte vil forbli nettopp det. Et rykte!   

 

De fleste unge klarer seg bra gjennom en koronasykdom, men de fleste ungdommer bor faktisk hjemme hos foreldrene sine. Kanskje med noen i risikogruppa og familiemedlemmer som ikke hadde klart seg så bra om de ble smittet. Og det er faktisk ikke en garanti at alle unge får en lett korona sykdom, dette er å sette livet på spill! Et koronapass som gir goder kan friste, men frister det å sette andres liv i fare? Det som er skummelt med dette er at den tanken kanskje ikke streifer en som evt kjøper korona, fristelsen for “frihet” kan overgå tanken på farene rundt dette. Det skremmer meg at det i det hele tatt finnes et rykte om at dette skjer!

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

4 kommentarer
        1. Nå fikk vi høre om det her i Drammen også.. en 100-lapp faktisk for å kjøpe korona. Så får de bevegelsesfrihet i sommer, altså koronasertifikat. Sånn er det når regjeringen vil ha en fascist-stat..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg