Hun kjeftet på meg, hun burde takket meg!!

Jeg bruker heldigvis å være litt obs når jeg er ute å kjører på kveldene, for ofte er det mange som går rundt uten refleks. Og i kveld så jeg minst 5 voksne som var ute å gikk uten, og de var jammen meg var de ikke lett å se. Det var ei som var ute å gikk med ungen sin, og jeg så henne nesten ikke da hun gikk over veien. Og der hun krysset var det IKKE fotgjenger felt engang. Ved siden av seg på motsatt side av min kjøreretning gikk barnet hennes.

Hun kjeftet på meg, hun burde takket meg!

Barnet var såpass lite at hun dekket for han/hun og jeg hadde ikke sjangs til å se ungen fra min side når jeg kom mot dem. Jeg måtte bråbremse faktisk, selv om at jeg kikket godt. Og HUN snudde seg mot meg og hevet pekefingeren og kjefta. Hun burde takket meg for at jeg faktisk så dem. Ungen hadde refleks på armen sin, men den hadde jo ikke jeg mulighet å se. Kanskje hun burde ha sikret DEM og ikke bare barnet ute i mørket ved å ha refleks på sin arm også, en vei har alltid to retninger.Jeg er sikker på at de fleste ikke sender ungene sine ut til trening eller hva det måtte være på en regnfull kveld i mørket uten refleks. Ikke hvis de må krysse gater ihvertfall, men det gjelder dere voksne også! Dere vil jo ikke at barna skal bli påkjørt, men tror du ikke ungene dine vil ha deg hjem like hel som da du gikk også?. Skjerp dere, dere som ikke bruker refleks, for dere kan være umulig å se for oss som kjører. Heldigvis så tenker jeg over det når jeg er ute å kjører. Det kunne gått galt om jeg ikke gjorde det, for denne dama her var det nesten ikke mulig for meg å se.

Slike ting provoserer meg, for man skal være gode forbilder for barna sine, og det er man ikke om man ikke tenker litt på seg selv og egen sikkerhet også. I dette tilfelle så hjalp det ikke stort at barnet hadde refleks, det var ikke derfor jeg så dem. Det var pga at jeg vet det finnes mennesker der ute som ikke tenker lenger enn nesa rekker. Jeg er veldig glad for at jeg kom like hel hjem igjen, for det hadde jeg IKKE vært om jeg hadde vært så uheldig å ikke sett dere.

BRUK REFLEKS!!!!!!!
gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

10 kommentarer
    1. Det verste er jo at bilfører blir straffet om noe skjer. Uansett hvor idiotisk fotgjengere oppfører seg. Jeg husker for 3-4 år siden at jeg tenkte at noen burde fortelle flyktningene om refleks og regler angående sykkellys. Særlig somaliere var vriene å se i mørket, mørk hud og svarte klær. Men så skjedde det visst noe, for med tiden dukket de opp , både menn og kvinner, med refleksvester, sykkellys,og ungene hadde refleks med ledlys. Et eller annet glupt hode hadde tydeligvis holdt refleksforedrag.
      Jeg bruker alltid masse refleks. Flaut å dø pga påkjørsel i mørket fordi jeg gikk refleksløs. 😁

      1. Det er så leit, og enig med deg at det er jo bare teit å dø pga det.. det er jo ikke vanskelig å ta på en refleks. Godt at det har vært en reflekstaler for folk. Viktig viktig ! 🤞🙏

    2. Det er jammen best å være obs når man kjører i mørket ja..for som du opplevde her så er det flere hensyn å ta en bare å ha en refleks..den må jo synes også..godt det gikk bra <3

    3. Det er så mange idioter der ute at det er helt tragisk.. Jeg kan bare sitere Albert Einstein i følgende uttalelse: “Det eneste som er uendelig/grenseløst, er universet og den menneskelige dumhet. – Og hva universet angår, er jeg slettes ikke sikker..”

    4. De som ikke gidder bruke reflex kan jo registrere seg dom organdonor, da gjør de litt nytte for seg. Brutalt sagt kanskje, men det er like ille at andres uforsiktighet skal påføre andre enorm skyldfølelse over lengre tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg