Jeg fikk hjelp, men det er ikke alle som får det.

Det snakkes i alle hjørner om dagen at man skal søke hjelp hvis man ikke har det bra. Og det skal man!! Jeg søkte selv hjelp og fikk den hjelpen jeg trengte da det stormet som verst inni hodet mitt. Jeg visste hvordan jeg hadde det, og jeg skjønte at jeg måtte be om hjelp fra noen som kunne hjelpe meg ut av min sosiale angst. Men det KAN være lettere sagt enn gjort. Jeg personlig kjenner 2 stykker som ble rammet av en angst de selv ikke klarte å bli kvitt, og søkte hjelp. Svaret de fikk gir jo ikke akkurat et håp for alle.

“Du er ikke syk nok til at vi sender deg videre til psykologisk behandling, men skulle det være noe du vil snakke om så kan du snakke med meg” //fastlegen

Om ikke helt ordrett så var akkurat samme beskjeden de begge fikk. Det tar tid og det tar styrke å be om hjelp, og det er ikke lett å ta det steget. Men det verste av alt er at noen skal måtte gå fra legekontoret med en beskjed at man ikke ser eller virker syk nok til å faktisk få hjelp. Sånn skal det IKKE være og hvis en person ber om hjelp, så BØR personen få hjelp. Basta!!

Trenger du hjelp? IKKE GI OPP, for alle har rett til å få den hjelpen man trenger!
honey-script-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg