Jeg kan ikke tenke meg et liv uten (….)

Da jeg kjørte hjem fra skolen i dag hørte jeg på p7klem og der kom det låt etter låt fra 80 tallet, fra min tid som ungdom. En av de beste tidene i livet mitt var nettopp ungdomstiden, fra 14 ish til 19. Da man lærte å kjenne seg selv på en helt ny måte, da venner og sosial omgang var alt. Da ingenting var seriøst og vi bare levde livet som det kom hver dag. Alt vi gjorde sammen betydde så enormt mye og jeg kan ikke tenke meg et liv uten den tiden…hver dag!

 

Det var samlingspunkter på burgershappa, på disko i helgene og på ungdomsklubber i uka. Livet var herlig og bekymringene var ikke større enn at de fleste handlet om gutter, sminke og klær. Livet var ute og livet var med vennegjenger. Jeg kan ikke tenke meg hvordan denne pandemien hadde påvirket meg hvis dette skjedde på min tid som ungdom. Så derfor tenker jeg for en gang skyld at heldigvis er verden en litt annen nå og internett redder nok mange fra å bli deprimert.

 

All ære til ungdommen i dag som faktisk klarer seg bra tross alt! De har rett til å klage innimellom slaga, for det kan ikke være lett og måtte ha smittevern og avstand til det meste i livet. Jeg tror mange foreldre er takknemlige for at dette viruset ikke slo til på 80 tallet. JEG er takknemlig for at det ikke gjorde det, da tror jeg kanskje stemningen her i huset hadde hatt en annen klang. 🙏

 

Grunnen til at jeg sier det er nok at jeg tror jeg kunne ha blitt deprimert om corona slo til på 80 tallet. Uten mobiler, uten nett og uten gratis tellerskritt på telefonen. Selv om at alt dette er på plass nå så fortjener ungdom i dag en skikkelig klapp på skuldra. Man er bare 14-19 en gang og for ikke å snakke om hva man går glipp av som håndball/fotball cup’er, skoledisko, russetiden og all omgang med venner som har falt bort det siste året. Det er så utrolig leit og trist at mange “mister” kanskje et par år i denne tiden.

 

Jeg som voksen kan til tider klage på ting som at man ikke kan dra hit og dit, at man ikke kan samles som før og at man går glipp av en fest eller to. Jeg ble ikke avbrutt i ungdomstiden av et virus som stjal min tid, jeg levde mine beste dager og opplevde alt en ungdom skal oppleve. Nå som voksen klarer jeg fint å holde meg både hjemme fra fest og sosiale sammenkomster. Å savne det er en annen ting, for det gjør jeg helt klart hver dag. Men det går bra for jeg vet at det blir bra igjen og jeg går ikke glipp av en tid jeg ikke kan få tilbake senere.

Ta vare på de rundt deg og spesielt tenåringen ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg