Kanskje jeg ikke får frem et ord engang…

Det å skulle holde en tale i et selskap er vel en av de tingene jeg frykter mest, jeg prøvde å øve på å holde en tale når konfirmasjonen til Daniel nærmet seg, men jeg klarte ikke å få det til alene med meg selv engang. Jeg blir jo så tårefylt og flau og får ikke frem et ord. Det er litt irriterende da jeg har null problemer med å snakke med folk. Enten det er kjente eller fremmede. Så hvorfor er det å holde en tale så innmari skummelt?

De fleste som holder taler for barna sine eller til sine kjærester blir jo tårefylte, jeg syns jo ikke de er dumme eller rare for det. Så jeg er jo ikke redd for at noen skal synes jeg er dum egentlig. Jeg beundrer alle som får det til, de som har styrken til å faktisk bare gjøre det uansett hva som skjer underveis. Jeg har en gang sagt at hvis Daniel skal gifte seg, så SKAL jeg få det til. Shit, nå er han jo forlovet og det går mot bryllup en dag i fremtiden.Heldigvis på alle positive måter så dukket det opp en graviditet som kanskje utsatte det litt. Det ga meg litt mer tid, for jeg gruer meg jo allerede, jeg tenker på det og er spent på om jeg får det til på den dagen. Jeg syns jeg burde gjøre det, men jeg vet ikke. Kanskje jeg besvimer når jeg reiser meg opp, kanskje jeg ikke får frem et ord engang. Å holde tale er skummelt enkelt og greit. Er dere enig? Eller er det noe dere klarer fint?
signature-fonts

 

2 kommentarer
    1. Jeg har ingen problemer med direkte tale, og hadde glatt holdt tale i Oslo Spektrum, el Wembley stadium om så skulle være. Men når det blir snakk om opptak av stemmen min, går jeg derimot fullstendig i vranglås. Fikser overhodet ikke å høre min egen stemme på opptak, hvilket jeg også har måttet innse at jeg heller ikke er i stand til å venne meg til slik som andre klarer (haha)

      1. Oi det er imponerende, jeg tror jeg hadde dødd litt om jeg måtte holdt tale der 😱 Nei, den stemmen på opptak er rar her også hehe, men det er jo slik vi høres ut 🤦‍♀️🙃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg