Livet slik det engang var

Jeg har alltid synes det er interessant å høre på historier fra mange mange år tilbake og i dag har jeg vært hos mamma og gjort akkurat det. Jeg kan sitte i timesvis å høre på slikt Det er moro, det er spennende og det er rart. I dag fortalte hun om lekene de hadde da de var små. Når mamma var liten fantes det ikke akkurat leker å få tak i.

 

Det var jo helt vanlig den gangen, men rart å tenke på nå

 

For det første så bodde hun jo på et sted hvor det ikke fantes butikker, og leker av plast og silikon var vel ikke tenkt på enda. Men fantasien er vel det eneste som kan sette grenser på hva man kan få til av det man har. Spesielt hvis man ikke har noe å sammenligne det med. Og det klarte de jo med glans, her bodde hun.De lagde bondegårder og hadde masse små dyr, noen var vanlige og fantes overalt, andre var sjeldne og det var spesielt å ha en slik. Som for eksempel sølvkatten, den fantes ikke overalt. Utrolig artig at noen små skjell de fant i strandkanten kunne gi så mye glede og ekstra moro er det jo at hun faktisk har de i en krukke.

  1. Nyfødt valp
  2. Litt større valp
  3. Hund
  4. Baby reinsdyr
  5. Reinkalv
  6. Reinsdyr
  7. Hest
  8. Sau
  9. Katter
  10. Kyllinger
  11. Bitteliten hest
  12. Føll

Det fantes mindre sauer også, men det hadde hun ikke i bollen sin. Utrolig hyggelig å sitte sånn å snakke om livet slik det engang var. Det var en koselig stund sammen med mamma.

Husk å ta vare på de gode øyeblikkene, det gjør jeg

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg