Livet…

Livet! Det er en flott ting vi er så heldige å få lov å oppleve, det er bare det at i livet så møter vi utfordringer i form av så mye. Men vi er skapt for å takle det meste, og som jeg alltid sier så finnes det stort sett en løsning. Man må bare ta seg tid til å finne den. Godta livet, og godta hverandre for vi er unike selv om forskjellene er så mange, men det er helt greit. Ingen er bedre enn andre og viktigst av alt er å akseptere og godta seg selv, noe som kan være det vanskeligste av alt, men det aller viktigste. Jeg lærer fortsatt.Vi tenker og føler ulikt, noen liker en annen av samme kjønn, noen ikke. Det finnes mennesker som egentlig ikke liker noe eller noen, og noen liker alt og alle. Det finnes mange som ikke spiser kjøtt, og mange som spiser kjøtt. og begge deler er greit. Våre forskjeller er til tider store, og det er jo en av de tingene som kan være en av utfordringene av ting vi opplever. Det å faktisk forstå det at alle liker ikke det samme hele tiden, noe som er veldig bra.

Vi har bare en sjanse til å leve, vi har bare et liv hver, og livet er kort. Lev det slik du vil og ikke la noen stoppe deg. Du bestemmer over deg og dine valg. Det er derfor vi har noe som heter frihet. Man kan være uenig i valgene til noen, og det er bare slik der er, men det er ikke ditt valg hva andre gjør, du velger for deg selv.

Jeg sier takk for at man har ulikheter og at aksepten for ulikheter har kommet så langt som den har. Og det er vi mennesker som kan gjøre det enda bedre ved å ikke dømme andre, men akseptere at alle er forskjellige både i utseende, kropp og hjerne.

“Toleranse er å gi andre mennesker de samme rettighetene som du selv krever” ❤ //Robert G. Ingersoll

-Lene-

2 kommentarer
    1. Det ville være ganske lite spennende om alle var like.
      Og jeg er også i læring. Jeg lærer at jeg er god nok, like god som alle andre, selv om jeg ikke får til alt som alle andre får til. Og det er en tøff prosess.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg