Mange leter etter lykken…

“Det er mange ting som gjør at jeg anser meg selv som en heldig og fornøyd person. Når jeg tar meg 5 minutter å tenker over hvordan jeg egentlig har det, så kunne jeg ikke hatt det bedre.” Jeg har alt jeg kunne tenke meg i denne verden, men jeg har også vært veldig “flink” til å alltid ønske meg mer. Ting som er litt urealistiske som hus på ferieøy, svær hytte på fjellet, båt på sommeren. Nå tenker jeg: “Hva mer trenger jeg?” Og svaret på det spørsmålet er enkelt for jeg trenger ikke mer, jeg har det jeg trenger i livet mitt. Og det jeg ikke har har vi tilgang til uansett. Mine svigerforeldre har hytte, min søster har båt. Og et hus på en ferieøy behøver jeg ikke. Så nå skal jeg sette en strek for disse tankene, og heller fokusere på det fantastiske jeg allerede har.

“Mange leter etter lykken slik man leter etter en hatt man allerede har på hodet”

Jeg har jo alltid vært en drømmer/tenker, og det vil jeg ikke slutte med. Hva skulle man gjort uten drømmer, jeg liker å tenke “tenk om jeg kunne”. Og jeg syns mine tanker og drømmer er fine. Jeg vet forskjellen på en tanke og realiteten og i mine drømmer er det ikke snakk om at jeg vil ha mer for meg selv. De inneholder hva jeg kunne gjort for andre hvis jeg hadde hatt muligheten til det. Så den tanken kan ingen ta fra meg og det er jeg glad for. Når det kommer til meg og mitt så har jeg det helt topp og trenger ikke lenger ønske meg mer.Nå skal jeg nyte en rolig søndag og gleder meg så til mitt barnebarn kommer på besøk etterpå. Ingenting gjør meg mer lykkelig enn hennes nærvær. Jeg kjenner det i hjerte mitt bare ved tanken på henne, min lille solstråle 😍

lovely-valentine-uloel-design-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

2 kommentarer
    1. Jeg har også alt jeg trenger. HER. Ikke mye, men det jeg vil ha. Nå er det litt trøblete med jobben om dagen, men jeg kan finne en annen, eller studere litt. For det har jeg råd til nå. Så ting er egentlig bra, som jeg vil ha det nesten. Og det som ikke er sånn kan man gjøre noe med 🙂 Kos deg med solstrålen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg