Nå syns jeg det bare er flaut å tenke på

Når jeg tenker tilbake på starten av min tid som blogger så kjenner jeg på en sånn kjip følelse i kroppen. Ikke fordi jeg ikke likte å blogge, men fordi jeg følte at jeg “måtte” ha filter på alt av bilder jeg la ut av meg selv. Det er jo ikke annet enn forferdelig trist syns jeg og HVIS jeg skal linke til noen av de innleggene i et av dagens innlegg så må jeg enten forandre bilde først eller så gjør jeg det helst ikke i det hele tatt. Man må liksom igjennom en sånn filter detox når man slutter, filter gjør bare “vondt” verre når man ikke bruker dem. Nå syns jeg det bare er flaut å tenke på at jeg brukte det og jeg er absolutt ikke noe fan av filter.

 

Jeg kan ikke si at jeg helt vet hva som fikk meg til å føle det sånn at det var nødvendig, men jeg er veldig glad for at jeg kom meg over det. Et morsomt filter innimellom er en ting altså, men filter for å føle seg penere er bare leit. Ja, man bruker som regel de vinklene på bilder der man føler seg mest komfortabel og det vil jeg si er innafor å gjøre for sånn er det bare.

 

Enda så er det dager da jeg har dårlig selvtillit og føler at ikke et eneste bilde er bra nok, men da prøver jeg å tenke tilbake på mine filterdager som gir meg mot til å være som jeg er. Heldigvis så finnes det tanker som gjør at man kan tenke seg ut av visse situasjoner, man må bare ville tenke dem. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, det er så altfor mange som føler seg stygge uten filter. Jeg for min del syns ikke noen skjønnhets filter er fine spesielt ikke hvis de brukes daglig for å gjøre seg selv glattere, finere eller for å føle seg bedre den dagen. Er det for moro skyld så er det en helt annen sak 😊

Ha en fin fin dag ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

6 kommentarer
    1. Filter er en ting, jeg bruker alt hips om haps, men jeg var på en klesbutikk i Roms en gang, der hadde de noen speil som ga filtereffekt. Jeg ble nesten målløs hvor bra alt så ut i speilet, men så fant jeg ut av det.. svindel!

    2. De første selfiene jeg la ut på bloggen, er så pinlige at de burde vært sensurert!
      Jeg syntes imidlertid fremdeles det er artig å bruke filter for å gjenskape stemningen i innlegg nå og da, men i begynnelsen syntes jeg det var så kleint med disse selfies’ene at jeg gjerne gjorde en innsats for at de skulle se mest mulig fikset ut
      Nå består redigeringen for det meste av en 5 minutters greie som i bunn og grunn går på å optimalisere lys- og kontrast, ev. fargen dersom den blir for gul eller noe. Jeg skjønner meg vel fremdeles ikke helt på greia med å legge ved en mengde selfies som ikke har noen direkte tilknytning til innlegget som sådan, men jeg har i det minste klart å venne meg til ett- eller to! 😉

      1. Å optimalisere lys og sånt er jo helt ok og de som ønsker burde bare bruke det. Jeg er bare så glad for at jeg kom over det da jeg følte meg langt fra bra nok på NOEN bilder. Da var det lurt å bli kvitt filterne 👍

        Det jeg syns er kjekt med selfies på innlegg er at det gir en litt mer tilknytning til personen bak, men jeg føler ikke at det er nødvendig i alle innlegg. Kjekt at du har vent deg til å bruke det innimellom fine deg ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg