Unødvendige kommentarer.

Jeg syns en ærlig mening er bra, spør jeg om et spørsmål så vil jeg gjerne at man svarer akkurat det man tenker. Men hvis man skal kommentere noens interiør, væremåte eller klesplagg uoppfordret, så er det mange unødvendige kommentarer som kan komme. For eksempel:

“Ikke vondt ment, men du var ikke fin i de klærne der!” Hvis man bare sier det til noen, så er det jo ikke hyggelig ment. Det er jo rett å slett vondt ment, for hvem syns det er fint å høre det? Ingen!

“Ikke for å være slem, men du kler ikke lilla øyeskygge”. Spør du meg så er det ganske slemt å bare si sånt, og du vet det nok helt sikkert.

“Jeg ville ikke hatt sølvlampe der, men det er jo fint da”. Nei, du syns jo ikke det hvis du sier det slik. Den som har det, har det sikkert fordi DE syns det er pent der.

“Du burde farge øyebryna dine, men det er fint slikt du har tegnet dem” Vel, det får nok ikke personen til å føle seg så vel vil jeg tro. Men kanskje hun er fornøyd og du ødelegger hennes selvtillit.

“Så fin farge du har på neglelakken din, men jeg tror du hadde kledd rødt. Ikke vondt ment altså” Du syns egentlig selv at det var litt vondt ment, så du unnskylder deg selv. Det sier sitt, gjør det ikke. Da er det jo feil i utgangspunktet.

“Skal du ha på deg det der? Du er fin altså, men” Eh javel!

“Jeg syns ikke høy hestehale er så fint jeg, men du kledde det du” Hva er vitsen med å si noe slikt i det hele tatt tenker jeg. Mennesker fikser håret sitt og de fleste sier seg ikke ferdig med det før de selv er fornøyd. U get the point?

Ofte så kan man si sårende ting uten at man tenker over at det faktisk sårer, men veldig ofte så er det nemlig slik at man VET at det kan såre. Men man må bare si det likevel. Dette er heldigvis bare eksempler, det er ingen som har sagt det til meg, men kanskje det er lurt å tenke litt over slike ting før man sier det. Jeg har hørt slike ting veldig ofte, og det å kommentere på den måten uten å bli spurt om din mening er litt dumt syns jeg da.Alle mennesker må få kle seg, oppføre seg, dekorere hjemmet sitt eller ha håret sitt slik de vil uten at noen MÅ komme med kommentarer på alt bestandig. Eller det å baksnakke andre mennesker om din mening om andre. Det er så mye baksnakking, og man kommenterer i hytt og pine. Noen verre enn andre, men hva er greia egentlig. Kan man ikke bare la være å si noe om man ikke kan si noe pent. Er det så vanskelig egentlig…

Og husk at alle meninger som må avsluttes med ikke vondt ment altså, er egentlig litt vondt ment. Og må du tilføye, ikke slemt ment, så er det nok slemt ment. Ihvertfall for dem som mottar det. Det skal være unødvendig å måtte føle at din mening har noe å si for en person som ikke spør om det. De fleste som vil ha en mening spør nemlig om det. gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Enig med deg..best å ikke si så mye om en ikke har noe fint å si ! Men som du nevner ..om noen spør om min mening kan jeg på en pen måte si at jeg syns du kler “det og det “bedre..men liker jo at folk har sin personlige stil…..og da er det jo det samme egentlig hva jeg liker best 🙂 Ha en fin kveld <3

      1. Kjekt med ærlige tilbakemeldinger når man spør. Ja det er jeg enig i at folk har sin personlige stil. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk i det hele tatt må kommentere andres ting hvis de ikke liker det 😊 ha en fin kveld du også og takk for at du er innom meg klem ❤

    2. Definitivt! De meldingstypene du viser til her, er jeg dessuten hellig overbevist om at ER for å såre mottageren. Det er rett og slett en ekkel form for hersketeknikk som går ut på å skulle trykke andre ned, antagelig for å føle seg litt mindre patetisk selv..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg