Vær mot andre, slik du vil andre skal være mot deg…

En liten setning med stor betydning, 11 ord som er meningsfylte og veldig sanne. Denne setningen lever jeg opp til så godt jeg kan og jeg tenker på disse ordene hvis/når jeg kommer i en situasjon der jeg kanskje ikke helt vet hva jeg skal gjøre eller si. Hva ville jeg ha likt at andre gjorde mot meg i den situasjonen jeg evt kommer opp i, og da vet jeg at det blir lettere å vite hva jeg skal gjøre eller si.

Jeg tror det er mange der ute som burde ha tenkt litt slik, for jeg har mang en gang i løpet av livet blitt sjokkert over hvordan noen mennesker i service bransjen er. Innimellom så er det sure mennesker som er korte og mindre hyggelige bak en disk eller kontorpult, på kundeservice på telefonen eller i en butikk. Og det er så uhyggelig å bli møtt av en person enten her eller der som er egentlig er litt “pissed off” for å være på jobb.

Det er jo ihvertfall ikke kundens problem at de har en dårlig dag, da hadde det passet bra å tenkt på denne setningen. For ingen liker vel å bli møtt av en person som er i møkka dårlig humør i en sånn setting eller uansett setting for den saks skyld. Jeg liker det ihvertfall ikke, så derfor tenker jeg litt over hvordan jeg er med andre mennesker, selv om at jeg er meg, og er som jeg er i alle situasjoner.

Dagens mening fra meg og ha en god start på ny uke 😘
signature-fonts

 

 

6 kommentarer
    1. Man bør være hyggelig mot andre.. og behandle folk respektfullt 🙂 Vær mot andre er en fin regel som stort sett er bra å “følge”..men litt usikker om jeg “passer” inn der..jeg håper naboer o.l bare hilser høflig og går videre..mange ønsker nok at folk skal stoppe opp for en prat..men ikke jeg..hehe.. Nydelig bilde av deg <3

    2. Er en på jobb, så er en på jobb! Kunne aldri i verden ha funnet på å la personlige issues komme til uttrykk ovenfor gjestene/kundene på jobben. Har hatt en sånn helt elendig dag en gang der jeg jobber nå, hvor jeg innså at jeg ikke var i stand til å prestere i hht normalen. Rett før jeg skulle av gårde, besvimte nemmelig hunden min to ganger, hvor vi for det første fikk skrekken for at han døde der og da, og dernest fikk redslen om at han var døende, og at vi ville måtte forlate dyrlegen alene neste dag. Med tanke på at han og kattene er meg like kjære som min nærmeste familie, var jeg i ferd med å gå fullstendig opp i limingen i det jeg dro avgårde til jobben..
      Den eneste løsningen for meg, var da å få fortalt sjefen min hvordan det var fatt, slik at jeg istedet for å risikere alvorlige feil ble satt til å gjøre det forefallende arbeidet vi ellers ville delt på, og la de andre to som var på jobb ta seg av selve serveringen. Uansett hvordan det er fatt, har en bare å gjøre miner til slett spill obenfor kundene, mener nå jeg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg