Vi lar ballongene bestemme!

Det finnes alltid et gjøremål når man har et hjem og noen av de er enklere å gjøre enn andre. Når varmen er slik den er om dagen har ingen av oss egentlig lyst til å gjøre noe som helst. Men, ting må gjøres og da jeg fikk en utfordring av Frodith i posten i dag som inneholdt ballonger så var planen klar. (den kom sikkert for en ukes tid siden, men har ikke hentet post før i går, beklager ventetiden kjære deg).

 

Takk for initiativ og for at vi slapp å diskutere hvem som skulle gjøre hva i dag, nå vet vi det jo og det ble fordelt på en rettferdig og real måte. 

 

Ballongene skulle bruker, så da lagde vi en lek av disse ballongene som vil vise oss hva vi skal gjøre av ting i dag. Planen var å feste de ute på veggen og kaste dartpiler på dem, men varmen tok knekken på to av de. Den lilla og den oransje så da måtte jeg bare få de inn. Rune hjalp til med å blåse opp heldigvis, man blir for svimmel når man gir bort luft.

Jeg skrev ned ting som både er et ork i dag og ting som gir glede. Så skrev jeg ned fargene på ballongene på lapper som vi skulle trekke. Her kan du se hva de forskjellige var.

☀ Nyt en øl i sola

☀ Sett på en vask

☀ Mobilfri i 2 timer

☀ Si ja til ALT i 30 minutter

☀ Klippe plenen

☀ Du skal lage middag i dag

Min første lapp var lyseblå, så da ble jeg glad.

Rune var ikke like fornøyd, jeg var fortsatt veldig tilfreds…… enn så lenge!

Alt i alt ble resultatet for vår ballonglek slik:

☀ Nyt en øl i sola (Meg)

☀ Sett på en vask (Rune)

☀ Mobilfri i 2 timer (Meg)

☀ Si ja til ALT i 30 minutter (Rune)

☀ Klippe plenen (Rune)

☀ Du skal lage middag i dag (Meg)

Så mens Rune sier ja til alt jeg spør om i 30 minutter, setter på en vask og klipper plenen, så tar jeg med meg en øl i sola, tar meg et bad som varer sånn ca i 2 timer, så er nesten alle mine plikter gjort samtidig. Og middagen i dag, det blir grillpølse i brød tiiihiii 😊

Kan hende mine 2 første spørsmål til han er: “Vil du slippe å klippe plenen i dag?” og “Vil du heller sette på en vask i morgen?” Er tross alt varmt! Nyt dagen alle sammen ☀☀

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

9 kommentarer
    1. Ha-ha, herlig!! Du skulle kjørt på med MAAANGE “krevende” spørsmål i 30 minutter vettu, så hadde du fått MAKS ut av hans ballonger 😀 Denne var kreativ og annerledes, og laget en VELDIG fin dag til deg da 😀 Takk for at du ble med <3 Jeg var bare usikker på om de hadde kommet i posten, men det ser jeg jo klart nå 😉 Jeg har forresten endret litt på overskriften på dagens innlegg, og fått deg opp på linkelisten også 🙂

    2. Nå først ser jeg at du også er med her, likte løsningen på oppgaven, dog syntes jeg den å måtte «si ja til alt» var litt skummel, jeg vet hvordan jeg selv er, men dere er ikke sånn 😂😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg